Subscribe

Cum sociis natoque penatibus et magnis

    Subscribe elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae eleifend ac, enim. Aenean vulputate eleifend tellus.

      Subscribe elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae eleifend ac, enim. Aenean vulputate eleifend tellus.

        Image thumbnail

        Blog

        Apple store design-ja

        Az Apple üzletei remek példaként szolgálnak a  márkaidentitás és arculat összehangolásának fontosságára. Az Apple Store-ok nem csak értékesítési helyek, hanem a márka filozófiájának és identitásának kiterjesztései. Céljuk, hogy a vásárlók számára egyedülálló élményt nyújtsanak és az Apple termékeinek innovatív és prémium minőségét megerősítse bennük. 

        Az Apple Store dizájn alapelvei

        Az Apple Store-ok híresek a minimalista dizájnjukról, amely egyszerre modern, elegáns és funkcionális. A minimalizmus egyfajta tiszta rendezettséget sugall a vásárlók felé. Erősíti bennük a a márka egyszerűségre és funkcionalitásra épülő filozófiáját. Nincsenek felesleges díszítések, amik elterelik a figyelmet a lényegről. 

        Átlátható terek alkalmazásával nyitottságukra és felhasználóbarát megközelítésükre hívják fel a figyelmet. Az üzletek kívülről is jól beláthatók, így a járókelőkben is könnyedén meg tudnak erősíteni egy képet a márkáról, termékeikről, filozófiájukról. Ezen hatás elérését fokozza az előbb említett minimalista elrendezés, hiszen egyértelműen a termékekre fókuszálja a figyelmet. 

        Fontos elem a minél több természetes fény beengedése nagy ablakokon, üvegfalakon keresztül, ezzel növelve a vásárlók komfortérzetét, illetve a belső terek világosságát. 

        Forrás: https://www.apple.com/hu/newsroom/2019/09/apple-fifth-avenue-the-cube-is-back/

        Üzletek anyaghasználata

        Jellemzően üveg, fém és fa felületek alkalmazásával sugározzák a vásárlók irányába a márka prémium minőségét. Az üveg és a fém anyagok modern, letisztult megjelenést kölcsönöznek. Az üveg felületek átláthatósága nyitottságot sugároz, kapcsolatot teremt a külvilággal. A két kissé rideg hatású anyagot fából készült elemek egészítik ki, ezzel biztosítva a melegséges, otthonos és természetközeli hangulatot. Ennek célja a vásárlói élmény fokozása, hogy belépve egy kényelmes, barátságos térben találja magát a látogató. 

        Termékek bemutatása

        Az Apple bemutatótereiben a termékek bemutatásában is óriási tudatosság figyelhető meg. Két fő módszert alkalmaznak a termékek középpontba helyezésére. Az egyik az interaktív bemutatóterek kialakítása. A belső terek úgy vannak kialakítva, hogy a kiállított termékeket könnyen ki lehessen próbálni. Letisztult, nyitott, átlátható elrendezés, mind azt szolgálja, hogy a vásárló számára egyszerűen feltérképezhető legyen a kínálat. A másik alapelv a minimalista elrendezés. Ez biztosítja a fókuszált figyelmet a légyeg, a termékek felé, elkerülve a zavaró, fölösleges elemek alkalmazását. 

        Ikonikus Apple Store-ok a világ különböző pontjain

        Nézzünk meg néhány ikonikus Apple Store-t világszerte, amelyek nagyszerűen bemutatják a márka identitását!

        New York, Fifth Avenue: Az ikonikus üvegkocka bejárat alatt található Apple Store egy szimbóluma a márka innovációs szellemiségének és a luxusnak. A letisztult dizájn és a földalatti elrendezés egyedülálló vásárlói élményt nyújt. 

        Párizs, Champs-Élysées: Az Apple Store egy történelmi épületben kapott helyet, ahol a márka modern stílusa harmonikusan keveredik a klasszikus francia építészeti elemekkel.


        Milánó, Piazza Liberty: Ez az Apple Store a város szívében található, egy lépcsőzetes vízeséssel kiegészítve, ami nemcsak vizuálisan lenyűgöző, hanem a városi életbe is integrálódik.

        Az Apple Store arculatának hatása a márka megítélésére

        Az Apple Store-ok világszerte következetesen ugyanazt a magas színvonalú élményt nyújtják, ami segít fenntartani a márka globális imázsát és vásárlói hűségét. Az üzletek dizájnja prémium minőségről, innovatív szemléletről és egyszerűségről biztosítja a környezetét. A termékek eladásán túl egy külön egyedi életérzést közvetít, amelyet az Apple képvisel.

        Mindenképpen nagyon tanulságosnak tartom nagy márkák üzleteinek elemzését, hiszen remekül látható, hogy mennyit számít a tudatos tervezés a márka megítélésében, illetve milyen eszközökkel tudunk üzenetet közvetíteni vásárlóink irányába. Az Apple példáján keresztül is láthatjuk, milyen fontos a következetesség, az alapelvek, fő üzenetek meghatározása, hogy azokat az építészet eszközein keresztül tudjuk kommunikálni a külvilág felé.